BE355827A - - Google Patents

Info

Publication number
BE355827A
BE355827A BE355827DA BE355827A BE 355827 A BE355827 A BE 355827A BE 355827D A BE355827D A BE 355827DA BE 355827 A BE355827 A BE 355827A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
signaling
terized
charac
signaling indicator
tubes
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE355827A publication Critical patent/BE355827A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B60VEHICLES IN GENERAL
    • B60QARRANGEMENT OF SIGNALLING OR LIGHTING DEVICES, THE MOUNTING OR SUPPORTING THEREOF OR CIRCUITS THEREFOR, FOR VEHICLES IN GENERAL
    • B60Q1/00Arrangement of optical signalling or lighting devices, the mounting or supporting thereof or circuits therefor
    • B60Q1/26Arrangement of optical signalling or lighting devices, the mounting or supporting thereof or circuits therefor the devices being primarily intended to indicate the vehicle, or parts thereof, or to give signals, to other traffic
    • B60Q1/34Arrangement of optical signalling or lighting devices, the mounting or supporting thereof or circuits therefor the devices being primarily intended to indicate the vehicle, or parts thereof, or to give signals, to other traffic for indicating change of drive direction

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Fittings On The Vehicle Exterior For Carrying Loads, And Devices For Holding Or Mounting Articles (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "Indicateur de signalisation." 
La présente invention se rapporte à un indi- oateur de signalisation   fonctionnant   par un mouvement latéral de glissement, faisant entrer ou sortir le signal par   Inaction     d'un   moteur électrique   réversibles   Le présent appareil est con- nu sous la dénomination Il   L'AS."   
Tous les appareils de   signalisation   existants sont actiannés   mécaniquement   ou   électriquement   par une béquille, une gneouillière ou une charnière produisant un mouvement de redressement ou   de     rabaissement.Ils   sont tous exposés aux intem- péries de   l'air;

     poids de la neige ou influence de la gelée qui, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 fréquemment limitent l'action de l'appareil.L'appareil dit "L'AS",n'est pas sujet à ces inconvénients. il a le grand avan- tage de se présenter soue le plus petit volume, c'est à dire sous   l'aspect   d'une simple barre (tube)de 30 m/m de diamètre et de même longueur que la largeur de l'avant de la voiture   (pare-brise).   il a également le grand avantage de fonctionner sur roulements à billes sans avoir recours à aucun organetal: genouillière, charnière ou flexible qui peuvent et doivent même se détraquer par l'usure. 



     "L'AS"   est constitué purement et simplement de deux tubes de cuivre glissant l'un dans l'autre sur roulements à billes.   Fixé   à la partie antérieure de la carrosserie, soit à l'extérieur. soit à l'intérieur d'une voiture ordinaire ou con- duite   intérieur , il   est peu ou pas apparent et nullement   encom-     brant.   De ce fait il ne dépare pas l'ensemble de la voiture, ce qui n'est pas le cas pour les signaux de boites ou de   flè-   ches actionnés par un flexible ou une genouillère.il peut se placer soit au dessus du tablier soit sur la barre supérieure du pare-brise des torpedes. Il est peu   saillant   et ne nuit nul- lement à l'esthétique de la voiture. 



   Le tube extérieur sert de protecteur et de guide au tube intérieur,qui est l'appareil de   signalisation-De   même longueur qus le précédent il peut par un jeu d'une vis centrale faisant   ofiice   de   crémaillère, actionnée   par   un   moteur   électri-   que réversible,sortir soit par la partie droite,soit par la partie gauche sur une longueur de 20 centimètres,saillie assez grande pour   tre   perceptible des autres suivants à   deux   mètres. 



  Afin de donner plus de visibilité à La partie sortante elle est peinte en une couleur très   visible,et     (le   plus l'extrémité est percée d'une ouverture dans laquelle se trouve une lampe élec- trique de   couleur   conforme aux lois et usages des nations   où   l'appareil sera utilisé,lampe s'allumant par contact au moment du démarrage.- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

   @ Le principe du développement latéral, soit gauche,soit   droit,répond entièrement aux voeux des lois de certains pa ys tels:

   Hollande et   Allemagne   qui prévoient que le signal de direc- tion doit être constitué par un appareil ressortant.  (uitètekende)   
La vis   centrale   pouvant être modifiée de longueur ,on peut créer pour chaque type de voiture   .un   appareil approprié à la dite voiture et répondant   exactement   à la largeur de la voitu- re et de ce fait ne courant aucun risque d'accrochage Qu de dé- térioration, ce qui n'est pas le cas pour les appareils de signa- lisation se plaçant sur les côtés de la voiture. 



   La   signalisation   se faisant bilatéralement soit à gau- che soit à droite, selon les nécessités elle a non seulement le grand avantage d'être apparente à l'arrière de la   voiture,mais   également à l'avant, ce qui constitue un avantage pour la police de roulage des villes. 



   L'appareil de   signalisation     "   L'AS" est constitue com- me suit 
Fig.1 est une vue schématique de l'appareil. 



   Fig.2 est une coupe longitudinale de l'appareil. 



     Fig.3   est une coupe longitudinale du moteur. 



   Fig.4 est une coupe transversale du moteur. 



   Au centre un tube en tôle 1 de 50 m/m de diamètre et de 20 cm. de long, contenant le moteur électrique ayant le grand a- vantage d'avoir dans son centre un arbre moteur à   vis     corres-   pondant au pas d'une vis centrale 3 de longueur variable,vissée elle-même à deux tubes   4   en cuivre d'un diamètre de 28 m/m et de 25 cm. de long, dont 20 cm. pouvant par action du moteur dé- indiqués par border du tube de 90 m/m de diamètre, com. restant/4' dans ledit tube qui sert de protecteur et de guide.

   Le bout débordant du tube intérieur est peint en couleur voyante (rouge ou vert ) de façon à augmenter la visibilité;de plus l'extrémité est pourvue d'une fenêtre 5 dans laquelle est logée une lampe de couleur ap- propriésaux: lois et usages des pays où l'appareil sera en usage. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



    @   Cette lampe s'allume automatiquement par un contact lors de la mise en marche de   l'appareil .Ces   tubes sont fermés à leur extrémité par un bouchon de cuivre 6 à vis pouvant recevoir u- ne petite lampe électrique à baillonnettes. L'extrémité interne s'adapte au moyen d'un pas de vis sur une partie large filetté 3' de la vis centrale propulsive,partie qui vient se heurter à une butée 7 qui limite la course dans un sens comme dans l'autre et qui au moyen d'un contact, déclanche le mouvement giratoire du moteur et   l'arrête.   



   Les tubes extérieurs 8 servant de gaine et de guide sont de longueur variable   appropriée   et branches sur le   boîtier     l'endroit'   de du moteur à la largeur maximumie la voiture .Le bout extérieur est   coupée angle   de 45  permettant l'entrée facile et la sor- tie du tube interne, qui en réalité, est l'appareil de signali-   sation,et   empêchant ainsi la pluie ou la neige de venir ob-   struex   le tube de sortie.Les deux tubes extérieurs 8 viennent se fixer sur le moteur central par un pas de vis l' s'adaptant sur le   bottier   du moteur ce qui permet en cas de nécessité, de démonter entièrement l' appareil,toutes les pièces étant vissées. 



   Les tubes internes 4 constituant l'appareil de signali- sation ayant une longueur de 25 om., et l'appareil ne se dépla- çant que de 20 cm. il reste une partie de 5   cm.   intérieurement dans le tube 8 servant d'appui à la partie débordante et en mê- me temps de guide à l'appareil   signalisateur   actionné par la vis centrale 3 elle même actionnée par l'arbre moteur à vis 2 . 



  L'extrémité opposée (bout . -droit   ,si. le   gauche est sortant )en... trant dans le tube sur une distance équivalente à la distance parcourue par le bout   sortant, iL   se fait qu'un des tubes consti- tue toujours un soutien en même temps qu'un guide à la partie sortante faisant office de signal.Ce système empêche la   signali,-   sation dans deux sens à la fois,chose possible avec la signali-   satiQn   électrique lumineuse, si   l'on   appuie sur deux points de contact à la fois. 



   Le tube extérieur 8 est troué à intervalles réguliers afin 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 
 EMI5.1 
 de pouvoir huiler de temps à autre les rovlemeµ5 j ypQes et faciliter l\'!1.'l!Qat:kQ.l'JJJeme.nt. 



   Le tout est taxe à la voiture au moyen de colliers à écrous et vis 8' dont le niveau correspondant à la hauteur du bottier du moteur 1. 



   L'attache peut toujours être modifiée selon les cir- constances exigées par la carrosserie. 



   Le moteur électrique réversible servant de propulseur à l'appareil de signalisation "L'AS" est constitué comme suit: ' 
 EMI5.2 
 -OU boitier en tale de 5& m/m de diamètre et de ou de longueur allient le moteur électrique réversible qui .fonctionne comme tous les moteurs électriques,c'est à dire par alimen- tation de la   batterie.Il   est constitué comme   suit :     Un   arbre   CI.eux:   9 avec: vis intérieure correspondant au 
 EMI5.3 
 pas de la vis centrale 3 de l'appareil de signalisation, de mé- me longueur que le bottier de moteur .L'induit 10 est constjtu &mm. du par des tales de 3I.t',-â.s.és les unes des autres:papie1r.

   Ces tôles sont srôx és drcnco,eYxes au nombre impaire/servant au   bobinage.   
 EMI5.4 
 Le oeleoteur 11 est constitué en lames de cuivre e- tirées et isolées les unes des autres au mica.Ces lames sont 
 EMI5.5 
 maintenues par un manchon à disque 12 et isolées de c:elu1-ci gui vient se Q\1.aveter sur l'arbre moteur. 



   Les   p$les     13   sont constitués par les lames de tôle d'une forme en U,isclées les unes des autres au papier. Sur ces 
 EMI5.6 
 piLes (lf Ga S ) sont fixées deux bobines magnétisantes 1*. 



   Par un commutateur ce moteur tourne inversement soit à droite,soit à gauche. 
 EMI5.7 
 



  R ' .ü iT 17 . t '. .V: 'U .V S . 



  1..Indicateur de signalisation pour indiquer la direction des au%omobàles ,aaraot àris par le lait que deux tubes glissant l'un 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Signaling indicator."
The present invention relates to a signaling indicator operating by a lateral sliding movement, causing the signal to enter or exit by Inaction of a reversible electric motor. The present apparatus is known under the name II L'AS. "
All existing signaling devices are mechanically or electrically actuated by a crutch, a toggle or a hinge producing an upright or lowering movement. They are all exposed to the elements of the air;

     weight of snow or influence of frost which,

 <Desc / Clms Page number 2>

 frequently limit the action of the device. The device called "AS" is not subject to these drawbacks. it has the great advantage of being in the smallest volume, that is to say in the form of a simple bar (tube) of 30 m / m in diameter and of the same length as the width of the front of the car (windshield). it also has the great advantage of operating on ball bearings without having to resort to any organetal: knee, hinge or flexible which can and must even be broken by wear.



     The "AS" consists purely and simply of two copper tubes sliding one inside the other on ball bearings. Attached to the front part of the body, i.e. outside. either inside an ordinary car or driven indoors, it is little or not visible and in no way bulky. As a result, it does not damage the whole of the car, which is not the case for the signals of boxes or arrows actuated by a hose or a knee switch. It can be placed either above the apron or on the upper bar of the torpedes windshield. It is not protruding and does not affect the aesthetics of the car in any way.



   The outer tube serves as a protector and guide to the inner tube, which is the signaling device-The same length as the previous one, it can be provided by a set of a central screw acting as a rack, actuated by a reversible electric motor. , exit either by the right part or by the left part over a length of 20 centimeters, a projection large enough to be perceptible by the other following two meters away.



  In order to give more visibility to the outgoing part it is painted in a very visible color, and (the more the end is pierced with an opening in which is an electric lamp of color in accordance with the laws and customs of the nations where the appliance will be used, lamp coming on by contact when starting up.

 <Desc / Clms Page number 3>

   @ The principle of lateral development, either left or right, fully meets the wishes of the laws of certain countries such as:

   Holland and Germany which provide that the directional signal must consist of a protruding device. (uitètekende)
The central screw being able to be modified in length, it is possible to create for each type of car a device appropriate to the said car and corresponding exactly to the width of the car and therefore running no risk of snagging. - deterioration, which is not the case for signaling devices placed on the sides of the car.



   The signaling is done bilaterally either to the left or to the right, depending on the needs it has not only the great advantage of being visible at the rear of the car, but also at the front, which is an advantage for the vehicle. city traffic police.



   The "AS" signaling device is constructed as follows:
Fig.1 is a schematic view of the device.



   Fig.2 is a longitudinal section of the device.



     Fig.3 is a longitudinal section of the engine.



   Fig.4 is a cross section of the engine.



   In the center a sheet metal tube 1 of 50 m / m in diameter and 20 cm. long, containing the electric motor having the great advantage of having in its center a screw motor shaft corresponding to the pitch of a central screw 3 of variable length, itself screwed to two copper tubes 4 d 'a diameter of 28 m / m and 25 cm. long, of which 20 cm. can by action of the motor indicated by border of the tube of 90 m / m in diameter, com. remaining / 4 'in said tube which serves as protector and guide.

   The protruding end of the inner tube is painted in a conspicuous color (red or green) in order to increase visibility; moreover the end is provided with a window 5 in which is housed a lamp of the appropriate color: laws and uses countries where the device will be in use.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



    @ This lamp is switched on automatically by a contact when the appliance is started. These tubes are closed at their end by a copper screw cap 6 which can receive a small electric bayonet lamp. The internal end adapts by means of a thread on a large threaded part 3 'of the central propulsive screw, part which comes up against a stop 7 which limits the stroke in one direction as in the other and which by means of a contact, triggers the gyratory movement of the motor and stops it.



   The outer tubes 8 serving as sheath and guide are of suitable variable length and branches on the housing the location of the engine at the maximum width of the car. The outer end is cut at an angle of 45 allowing easy entry and exit. - tie of the inner tube, which in reality is the signaling device, and thus preventing rain or snow from obstructing the outlet tube. The two outer tubes 8 are attached to the central motor by a screw thread adapting it to the motor housing which allows, if necessary, to completely dismantle the device, all the parts being screwed.



   The inner tubes 4 constituting the signaling apparatus having a length of 25 om., And the apparatus moving only 20 cm. a part of 5 cm remains. internally in the tube 8 serving as a support for the projecting part and at the same time as a guide for the signaling device actuated by the central screw 3, itself actuated by the screw motor shaft 2.



  The opposite end (right-end, if. The left is protruding) by ... entering the tube for a distance equivalent to the distance traveled by the protruding end, it happens that one of the tubes always constitutes support at the same time as a guide to the outgoing part acting as a signal. This system prevents signaling in two directions at the same time, which is possible with the luminous electrical signaling, if you press two points of contact at once.



   The outer tube 8 is perforated at regular intervals in order

 <Desc / Clms Page number 5>

 
 EMI5.1
 to be able to oil the rovlemeµ5 j ypQes from time to time and facilitate the! 1.'l! Qat: kQ.l'JJJeme.nt.



   The whole is taxed to the car by means of clamps with nuts and 8 'screws, the level of which corresponds to the height of the engine housing 1.



   The attachment can always be modified according to the circumstances required by the bodywork.



   The reversible electric motor serving as a propellant for the "AS" signaling device is made up as follows: '
 EMI5.2
 -OR box in tale of 5 & m / m in diameter and or in length combine the reversible electric motor which. Operates like all electric motors, ie by supplying the battery. It is made up as follows: A CI.eux tree: 9 with: inner screw corresponding to the
 EMI5.3
 pitch of the central screw 3 of the signaling device, of the same length as the motor housing. The armature 10 is made of & mm. du by tales of 3I.t ', - â.s.és from each other: papie1r.

   These sheets are srôx és drcnco, eYxes to the odd number / used for winding.
 EMI5.4
 The oeleotor 11 is made of strips of copper drawn and insulated from each other with mica.
 EMI5.5
 maintained by a disc sleeve 12 and isolated from c: elu1-this gui is Q \ 1.aveter on the motor shaft.



   The p $ the 13 are formed by the sheet metal blades of a U-shape, isolated from each other to the paper. On these
 EMI5.6
 piLes (lf Ga S) are attached two magnetizing coils 1 *.



   By means of a switch this motor turns inversely either to the right or to the left.
 EMI5.7
 



  R '.ü iT 17. t '. .V: 'U .V S.



  1..Indicator of signaling to indicate the direction of at% omobàles, aaraot broken by the milk that two tubes sliding one

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

dans l'autre par l'action du moteur électrique réversible prod.ui- sent un mouvement latéral de glissement faisant entrer ou sortir le signal* <Desc/Clms Page number 6> 2. Indicateur de signalisation d'après la revendication 1, carac- tériséen ce que le glissement des tubes l'un dans l'autre se fait par l'intermédiaire d'un roulement à billes. in the other by the action of the reversible electric motor, producing a lateral sliding movement causing the signal to enter or exit * <Desc / Clms Page number 6> 2. Signaling indicator according to claim 1, charac- terized that the sliding of the tubes one inside the other is effected by means of a ball bearing. 3. indicateur de signalisation ,d'après revendication. 2,carac- térisépar le fait que le signal lumineux ne peut pas avoir lieu à droite et à gauche de la voiture. 3. signaling indicator, according to claim. 2, charac- terized by the fact that the light signal cannot take place on the right and left of the car. 4. indicateur de signalisation $suivant revendication. 3, caracté- risé par le fait que le moteur s'actionnant le long de la vis hélicoïdale vers la droite et vers la gauche est un moteur élec- trique dont l'induit se meut autour de l'axe par l'intermédiaire d'un tube fileté dont le fil correspond au pas de vis de l'axe. 4. signaling indicator $ according to claim. 3, characterized by the fact that the motor actuating along the helical screw to the right and to the left is an electric motor whose armature moves around the axis by means of a threaded tube whose thread corresponds to the thread of the axis. D'indicateur de signalisation,suivant revendication- 4,caractéri- sé par le fait que le tube intérieur constitue par le moteur produisant le déplacement de la droite vers la gauche,muni à ses deux extrémités de lampes électriques appropriées ,est d'u- ne longueur inférieure au tube extérieur de façon à ce que l'ap- pareil étant à l'état de reposées bouts des tubes intérieurs droits et gauches sont dans une position rentrant par rapport aux tubes extérieurs. Signaling indicator according to claim 4, characterized in that the inner tube constitutes the motor producing the movement from right to left, provided at both ends with suitable electric lamps, is of u length less than the outer tube so that the apparatus, being in the resting state, the ends of the right and left inner tubes are in a retractable position with respect to the outer tubes. 6.indicateur de signalisation.suivant revendications précédentes, caractérisé par le fait que les lampes prévues à chacune des extrémités)des tubes intérieurs ,peuvent être d'un-type,ainsi que d'une couleur variée. 6. Indicator signaling following preceding claims, characterized in that the lamps provided at each of the ends) of the inner tubes, can be of one-type, as well as a varied color. 7. Indicateur de signalisation, suivant revendication 6, caractéri- sé par le fait que l'allumage des lampes peut se faire au moment du démarrage par contact ou par tout autre dispositif approprié. 7. Signaling indicator according to claim 6, charac- terized in that the lamps can be switched on at the time of starting by contact or by any other suitable device. 8.Indicateur de signalisation, suivant revendication 7, caractéri- sé par le fait que les moyens de fixation, prévues pour cet appa- reil peuvent être réalises soit par l'intermédiaire de b'agues et de vis,ou par tout autre moyen de fixation. 8. Signaling indicator according to claim 7, charac- terized in that the fixing means provided for this device can be produced either by means of rings and screws, or by any other means of fixation.
BE355827D BE355827A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE355827A true BE355827A (en)

Family

ID=30011

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE355827D BE355827A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE355827A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2653160A1 (en) GENDER CLOSURE WINDING DEVICE WITH LOGE DRIVE MECHANISM IN THE MANOEUVER DRUM.
EP0737794A1 (en) Improvements to rollable closing devices
BE355827A (en)
FR2950024A1 (en) Nocturnal signaling device for bicycle, has powerful magnets passed in front of coils when wheel of bicycle turns, for producing electrical energy, and wire connecting coils to LEDs placed on plastic support already installed in frame
NO137510B (en) REFLECTOR DEVICE.
BE389937A (en)
FR2987820A1 (en) DEVICE FOR THE SIGNALING OF A BOAT AT DAYLOOR, ACCORDING TO THE MARITIME REGULATIONS IN FORCE
FR2717440A1 (en) Extendable pedal crank for bicycles
EP1762658A1 (en) Device to restrict acces of a motorcycle into a defined zone
Beyer La Géométrie Plane dans Cambray
CH555136A (en) CANNE A PECHE A MOULINET.
CA2256199C (en) Motorcycle stabilizer
FR2483795A2 (en) Protective sheet for flat surfaces - is rolled on drum moved by rotating handles and chains with pinions on supports
CH171771A (en) Projection device allowing the projection of each image to be varied in size.
Bonsack La métaphysique et la science
FR2524696A1 (en) Aerial switch closing device at operator independent speed - has extension spring coupled to rotation shaft and to chassis
FR2473004A1 (en) lever bicycle crank gear - has alternating lever movement driving shaft with chain drive to rear wheel
CH167352A (en) Device for indicating the direction of travel of a vehicle.
CH255119A (en) Light meter.
FR2600966A1 (en) Bicycle wheel with a propulsion unit
BE338517A (en)
EP0483074A2 (en) Bit indicator for angle, particularly with fly-fishing reel
BE350819A (en)
BE424761A (en)
BE334419A (en)