BE341245A - - Google Patents

Info

Publication number
BE341245A
BE341245A BE341245DA BE341245A BE 341245 A BE341245 A BE 341245A BE 341245D A BE341245D A BE 341245DA BE 341245 A BE341245 A BE 341245A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
base
switch
lamp
spindle
contact
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE341245A publication Critical patent/BE341245A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01KELECTRIC INCANDESCENT LAMPS
    • H01K1/00Details
    • H01K1/62One or more circuit elements structurally associated with the lamp
    • H01K1/64One or more circuit elements structurally associated with the lamp with built-in switch

Landscapes

  • Fastening Of Light Sources Or Lamp Holders (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Lampe électrique à incandescence. 



   Il avait déjà été proposé de   munir /les   lampes électriques à incandescence de plusieurs filaments combinés aveé un interrupteur, de façon $ pouvoir varier la puissance lumineuse de la lampe par la mise en circuit des différents filaments, de façon aussi à augmenter la vie de la lampe en utilisant un second filament quand le premier est hors - ser- vice. Malgré les avantages importants ainsi entre- vus, il n'avait pas été possible jusqu'à présent, de faire entrer les lampes à filaments multiples dans le domaine pratique, probablement parce que les constructions proposées ne répondaient pas suf- fisamment au but recherché, et étaient en outre d' un prix de revient trop élevé. 



   Pour qu'une lampe à filaments multiples soit d'emploi pratique, la première nécessité à satis- faire est que le prix de revient d'une telle lampe      

 <Desc/Clms Page number 2> 

 ne soit pas notablement supérieur à celui d'une lam-   pe ordinaire ; en résulte que la construction de la   lampe doit rester simple, et   qu* aucun   changement, qu' aucune différence   essentiel.! '  ne doivent être apportés aux formes nouvelles des divers organes d'une lampe à incandescence ordinaire. Une autre condition à remplir est que toutes les parties dont se compose   l'interrup-   teur restent inaccessibles de l'extérieur, pour ne pas risquer d'être endommagées.

   L'interrupteur doit donc pouvoir être logé dans le culot d'une lampe usuelle, par exemple dans le culot à vis d'une lampe Edison; en outre l'interrupteur doit former une unité, de fa- çon qu'en assemblant la lampe l'interrupteur tout en- tier puisse être mis en place, sans avoir besoin d'en assembler préalablement les différentes parties, il faut qu'il prenne sa position définitive pendant le même temps que le culot est fixé sur   l'ampoule.   



   Ces différents avantages sont réunis en particu- lier dans la lampe qui fait l'objet de la présente in- vention et dans laquelle l'interrupteur, muni d'un épaulement central ou organe analogue, est ajusté dans le logement généralement ménégé à la base des ampoules usuelles, c'est-à-dire dans le pied de la lampe, une tige centrale, dans l'axe de la lampe, reliant   dtautre   part l'interrupteur au contact de base du culot, qu' elle traverse. De cette manière, il est possible, quand on assemble la lampe, de mettre l'interrupteur directement en place à la base de la lampe, son épau- lement assurant son bon centrage; après quoi la douil- le est placée de la façon habituelle à la .basé de la lampe et par conséquent par-dessus l'interrupteur, de sorte que la tige axiale de l'interrupteur entre dans le trou ménagé dans le contact du culot.

   Pour 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 que l'interrupteur puisse être fixé sur l'ampoule en même temps que le culot, on lui donne préférablement un diamètre un peu inférieur à celui du manchon de cu- lot, de façon qu'un espace annulaire subsiste entre l'interrupteur et le manchon par l'introduction du ci- ment qui est préparé de la façon habituelle tout le long du bord intérieur du machon, avant que celui-ci   soit placé sur l'ampoule ; ciment sert ainsi à lier   le culot aussi bien à l'ampoule qu'à l'interrupteur. 



   Le dessin annexé donne plusieurs modes de réali- sation de l'invention, à titre d'exemple. Dans ce des- sin :   La   fig. 1 montre une' lampe électrique à incandescen- ce suivant l'invention, partie en élévation, partie en coupe verticale. 



   La fig, 2 est une vue en plan de l'interrupteur de la dite lampe. 



   La fige 3 montre le culot de la même lampe, vu par-dessus. 



   La fig. 4 montre l'interrupteur à une plus grande échelle et partie en coupe. 



   La fig. 5 est relative à un second mode de réali- sation de la lampe suivant l'invention. 
 EMI3.1 
 



  La fig. 6 montre soti interrupteur, vu par-dessui3. 



   La fig. 7 est une vue verticale d'un troisième mode de réalisation de l'invention. 



   Dans l'exemple d'exécution représenté fig. l, l' ampoule en verre 1 est de forme habituelle et l'anten- ne de verre 2 porte-deux filaments 3 et 4 qui peuvent par exemple, être enroulés en hélice et qui sont reliés à une arrivée de courant commune 5 ; bien entendu, ils pourraient aussi avoir deux fils 5, un pour chaque fi- lament. Ils sont reliés d'autre part à deux fils de dé- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 part 6 et 7 allant chacun à l'un des filaments. Ces 
3 conducteurs 5, 6 et 7 traversent le verre et débou- chent dans la cavité du pied de la lampe 8. Le   oonduc-   teur commun 5 est recourbé de la manière habituelle par-dessus la base de l'ampoule, il passe entre le verre de l'ampoule et le bord du culot, à la surface externe duquel il peut être soudé en 9. 



   Les conducteurs 6 et 7 montent vers l'interrup- teur, qui, comme unité matérielle est numéroté 10. l'interrupteur 10 comprend un bloc 11 ou organe ana- logue en matière isolante, pourvu vers le bas d'un épaulement ou bossage 12. Dans le bloc 11 est fixée une tige 13 en métal convenable, munie à sa partie inférieure d'une bride ou collier 14 qui repose dans un logement correspondant de   1'épaulement   12. Des contacts fixes 15 et 16 sont prévus dans le bloc 11, les conducteurs 6 et 7 devant leur être connectés; à cet effet les extrémités des contacts 15 et 16 sont préférablement fendus comme il est représenté à la fig. 2.

   La tige ou fuseau 13 porte à sa base deux rainures 17 diamétralement opposées et parallèles, dans lesquelles sont engagés les nords d'une fente 18 ménagée dans un disque métallique 19 en forme de segment; ce disque est le contact mobile   @   de 1' interrupteur, il est maintenu en place par une ron- delle élastique 20, disposée concentriquement au fu- seau 13, entre le disque 19 et le bloc 11. La dite rondelle est munie d'un doigt 21 dirigé vers le haut et passant dans un trou 22 du disque 19, maintenant ainsi le disque en position. Les différentes parties de l'interrupteur sont ainsi bien assemblées et réu- nies en un seul objet.

   Sur la face supérieure du bloc 11 est prévu un talon 23, dont la paroi plane verti- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 cale forme butée pour les bords du disque de contact 19 dans ses différentes positions de connceions; et à la base du bloc 11 est prévue d'autre part une fen- te ou coupure 24 qui forme canal pour le passage du conducteur 5. 



   Ainsi   qu'il   est représenté sur la fig. 1, l'in- terrupteur 10 est placé sur la base de l'ampoule de verre 1, de façon que son épaulement ou bossage 12 s'introduise exactement dans la cavité 8 du pied de la lampe.   L'interrupteur   est ensuite rendu solidaire de l'ampoule au moyen da ciment 25, qui lie en même temps le culot à l'ampoule. 



   Le dit culot est représenté du type usuel, il consiste en un manchon métallique 26, avec filetage Edison, et une coupe en matière isolante 27 fixée au manchon 26 et portant d'autre part le contact de base 28 du culot; l'extrémité du fuseau 13 passe au-tra- vers du trou central du contact   28. A   cette extrémité du fuseau est fixé en outre un bouton ou disque 29, par exemple par soudires; le dit bouton porte de pré- férence une pointe 30, comme sur la fig. 3, pouvant venir en regard de différents repères 31 tracés sur la base isolante 27 de façon à signaler la position de l'interrupteur. 



   L'assemblage de la lampe est très simple. Quand l'ampoule de verre a été placée de la manière habi- tuelle dans la position de la fig. 1, le conducteur 5 est recourbé contre le verre et l'interrupteur 10 est mis en place sur l'ampoule, de façon que la fente 24 vienne chevaucher le conducteur 5, puis les con- ducteurs 6 et 7 sont disposés de chaque coté de l'in- terrupteur. Les dits conducteurs 6 et 7 sont alors connectés aux bouts fendus des contacts fixes 15 et 16 de l'interrupteur. Le culot, enduit de ciment tout autour et en-dedans de son bord inférieur est 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 placé par-dessus l'interrupteur de façon que la tige 
13 passe dans le trou du contact de   @   base 28 et de façon que le bord du manchon 26 s'appuie sur le pour- tour de l'ampoule.

   On fait prendre le ciment de la façon habituelle, par exemple par la chaleur et de façon que ce ciment emplisse tout l'espace annulaire entre le manchon de culot et le bloc 11 de l'interrup- teur ; on assure ainsi la fixation simultanée de l'in- terrupteur et du culot à l'ampoule. Dans le but de maintenir mieux encore le bloc 11, on peut lui donner un contour irrégulier, comme représenté sur la   fig.2,   ce qui en outre facilite le passage et la mise en place des conducteurs 6 et 7 de chaque côté du bloc. 



  Quand le ciment est pris, le conducteur 5 est soudé de la façon habituelle en 9 à la surface externe du manchon 26, et le bouton 29 est fixé à l'extrémité supérieure de la tige 13. En manoeuvrant ce bouton 29 dans ses différentes positions, on peut mettre en circuit soit l'un des filaments, soit l'autre, soit tous les deux, suivant ce qui est désiré. Quand la lampe est ensuite vissée dans une douille de lampe, le courant circule au-travers du bouton 29 et du   fu-   seau 13 jusqu'au filament qui est mis en circuit par l'interrupteur 10, et il ressort de la lampe par le conducteur 5 et par le manchon 26, ou réciproquement. 



   Dans le mode de réalisation représenté sur les fig. 5 et   6,   l'interrupteur comprend un bloc isolant 35 qui est également pourvu sur sa face inférieure d'un bossage central 36, lequel s'introduit dans la cavité du pied de la lampe pour le centrage de l'in- terrupteur par rapport à l'ampoule. L'interrupteur comprend d'autre part un trou central 37, dont les parois supportent les contacts fixes 38 en formes 

 <Desc/Clms Page number 7> 

   d'angles droits ; bras horizontaux 39 de ces con-   tacts fixes sont placés suivant des rayons du bloc 35 dont ils dépassent légèrement la circonférence, leurs extrémités étant en outre préférablement fen- dues, comme il est montré sur la fig. 6.

   A ces extré- mités fendues des contacts fixes sont connectés les conducteurs individuels 40 des filaments 41, tan- dis que le conducteur commun 42 est recourbé de la façon habituelle en-dessous du bord du manchon de eu- il lot 44 à la surface externe duquel/est soudé en 43. 



  Pour guider les conducteurs entre la base de l'am- poule et le bloc isolant 35; un certain nombre de fentes ou coupures 45 peuvent être ménagées sur la face inférieure du bloc isolant. 



   Au fond du trou 37, le fuseau 47 est fixé au moyen d'un collier ou bride 46, au-dessus duquel sur-   plombe un contact cylindrique 48 ; tournant le fu-   seau 47, on voit que ce contact 48 peut être amené à toucher successivement les différents contacts fixes 38. Le haut du fuseau 47 passe dans le trou central du contact de culot 49. Un manchon 50 peut aussi être convenablement ajusté en-dessous du dit contact de culot pour centrer le haut du fuseau 47 au moyen d'un collier approprié 51. En haut du fu- seau est ménagée une fente 52 de façon à pouvoir faire tourner le fuseau autour de son axe en intro- duisant dans cette fente une lame de tournevis ou tout outil convenable.

   L'assemblage de la lampe dans ce mode de réalisation se fait de la même manière qui a été décrite à propos du premier mode de réalisation, et nta pas besoin d'être répété. 



   Dans l'exemple d'exécution représenté   fig.   7, l'interrupteur comporte également un bloc isolant 55 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 pourvu d'un bossage central 56, et un fuseau 57 convenablement centré dans le bloc isolant. Un con- tact à ressort 58 est oalé sur le fuseau et coopère avec les bras radiaux 59 de contacts fixes supportés par le bloc 55, auxquels les conducteurs individuels des différents filaments sont respectivement   connec-   tés.

   Un doigt horizontal 60 est d'autre part calé sur le fuseau par l'intermédiaire d'une douille iso- lante 61; ce doigt horizontal passe au-travers d'une fente circulaire 62 ménagée dans le manchon de culot, de façon que la rotation du fuseau 57 puisse être commandée de l'extérieur en agissant sur le doigt 60 ; pour faciliter cette manoeuvre, on peut fixer à l'ex- trémité du doigt 60 une bague 64. A tous les autres points de vue, ce mode de réalisation étant essen- tiellement semblable aux deux précédents, n'a pas besoin d'être décrit avec plus de détails. 



   On comprendra aussi que dans le mode   d'exécu-   tion représenté fig. 1, le bouton de commande 29 pourra être supprimé et   à   sa place le fuseau 13 pourra être pourvu d'une fente semblable à celle décrite à propos de la fig. 5 ; et de même à la place de cette fente 52, un bouton de commande pourra être prévu   tans   le prolongement du fuseau du second mode de réalisation décrit. Il est donc bien entendu qu' on ne sortira pas du domaine de l'invention en fai- sant subir aux détails et aux modes d'exécution re- présentés et décrits toutes variantes et modificat tions possibles.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Electric incandescent lamp.



   It had already been proposed to provide incandescent electric lamps with several combined filaments with a switch, so as to be able to vary the light power of the lamp by switching on the different filaments, so as also to increase the life of the lamp. lamp using a second filament when the first is turned off. In spite of the important advantages thus seen, it had not been possible until now, to bring the lamps with multiple filaments into the practical field, probably because the proposed constructions did not sufficiently meet the intended purpose. and, moreover, were too costly.



   In order for a multifilament lamp to be of practical use, the first necessity to be satisfied is that the cost price of such a lamp

 <Desc / Clms Page number 2>

 is not significantly higher than that of an ordinary lamp; as a result, the construction of the lamp should be kept simple, and no change, no essential difference.! 'need not be brought to the new forms of the various parts of an ordinary incandescent lamp. Another condition to be fulfilled is that all the parts of which the switch is composed remain inaccessible from the outside, so as not to risk being damaged.

   The switch must therefore be able to be housed in the base of a conventional lamp, for example in the screw base of an Edison lamp; moreover the switch must form a unit, so that by assembling the lamp the whole switch can be put in place, without having to assemble the different parts beforehand, it is necessary that it take its final position while the base is attached to the bulb.



   These various advantages are combined in particular in the lamp which forms the subject of the present invention and in which the switch, provided with a central shoulder or the like, is fitted in the housing generally provided at the base. usual bulbs, that is to say in the base of the lamp, a central rod, in the axis of the lamp, on the other hand connecting the switch to the base contact of the base, which it passes through. In this way, it is possible, when the lamp is assembled, to put the switch directly in place at the base of the lamp, its shoulder ensuring its correct centering; after which the socket is placed in the usual way at the base of the lamp and therefore over the switch, so that the axial rod of the switch enters the hole made in the contact of the socket.

   For

 <Desc / Clms Page number 3>

 that the switch can be fixed on the bulb at the same time as the base, it is preferably given a diameter a little less than that of the cylinder sleeve, so that an annular space remains between the switch and the base. sleeve by the introduction of cement which is prepared in the usual way all along the inner edge of the jaw, before the latter is placed on the bulb; cement thus serves to bind the base to both the bulb and the switch.



   The accompanying drawing gives several embodiments of the invention, by way of example. In this drawing: FIG. 1 shows an incandescent electric lamp according to the invention, part in elevation, part in vertical section.



   Fig, 2 is a plan view of the switch of said lamp.



   Fig 3 shows the base of the same lamp, seen from above.



   Fig. 4 shows the switch on a larger scale and partly in section.



   Fig. 5 relates to a second embodiment of the lamp according to the invention.
 EMI3.1
 



  Fig. 6 shows its switch, seen from above 3.



   Fig. 7 is a vertical view of a third embodiment of the invention.



   In the embodiment shown in fig. 1, the glass bulb 1 is of the usual shape and the glass antenna 2 carries two filaments 3 and 4 which can for example be wound in a helix and which are connected to a common current inlet 5; of course, they could also have two threads 5, one for each thread. They are connected on the other hand to two de-

 <Desc / Clms Page number 4>

 part 6 and 7 each going to one of the filaments. These
3 conductors 5, 6 and 7 pass through the glass and open into the cavity of the lamp base 8. The common conductor 5 is bent in the usual way over the base of the bulb, it passes between the glass of the bulb and the edge of the base, to the outer surface of which it can be welded in 9.



   The conductors 6 and 7 go up towards the switch, which, as a material unit is numbered 10. the switch 10 comprises a block 11 or similar member of insulating material, provided at the bottom with a shoulder or boss 12. In the block 11 is fixed a rod 13 of suitable metal, provided at its lower part with a flange or collar 14 which rests in a corresponding housing of the shoulder 12. Fixed contacts 15 and 16 are provided in the block 11. , conductors 6 and 7 having to be connected to them; for this purpose the ends of the contacts 15 and 16 are preferably split as shown in FIG. 2.

   The rod or spindle 13 carries at its base two diametrically opposed and parallel grooves 17, in which the noses of a slot 18 formed in a metal disc 19 in the form of a segment are engaged; this disc is the movable contact @ of the switch, it is held in place by an elastic washer 20, arranged concentrically with the slot 13, between the disc 19 and the block 11. Said washer is provided with a finger 21 directed upwards and passing through a hole 22 of the disc 19, thus maintaining the disc in position. The different parts of the switch are thus well assembled and united in a single object.

   On the upper face of the block 11 is provided a heel 23, the flat wall verti-

 <Desc / Clms Page number 5>

 wedge form a stop for the edges of the contact disc 19 in its various connection positions; and at the base of the block 11 is also provided a window or cut 24 which forms a channel for the passage of the conductor 5.



   As shown in FIG. 1, the switch 10 is placed on the base of the glass bulb 1, so that its shoulder or boss 12 is inserted exactly into the cavity 8 of the lamp base. The switch is then made integral with the bulb by means of cement 25, which at the same time binds the base to the bulb.



   Said base is shown of the usual type, it consists of a metal sleeve 26, with Edison thread, and a section of insulating material 27 fixed to the sleeve 26 and on the other hand carrying the base contact 28 of the base; the end of the spindle 13 passes through the central hole of the contact 28. At this end of the spindle is also fixed a button or disc 29, for example by welding; said button preferably carries a point 30, as in FIG. 3, which may come opposite different marks 31 drawn on the insulating base 27 so as to indicate the position of the switch.



   The assembly of the lamp is very simple. When the glass bulb has been placed in the usual way in the position of fig. 1, the conductor 5 is bent against the glass and the switch 10 is placed on the bulb, so that the slot 24 overlaps the conductor 5, then the conductors 6 and 7 are arranged on each side of the bulb. the switch. Said conductors 6 and 7 are then connected to the split ends of the fixed contacts 15 and 16 of the switch. The base, coated with cement all around and inside its lower edge is

 <Desc / Clms Page number 6>

 placed over the switch so that the rod
13 passes through the hole of the base contact 28 and so that the edge of the sleeve 26 rests on the circumference of the bulb.

   The cement is set in the usual way, for example by heat and so that this cement fills the entire annular space between the base sleeve and the block 11 of the switch; this ensures the simultaneous attachment of the switch and the base to the bulb. In order to maintain the block 11 even better, it can be given an irregular outline, as shown in FIG. 2, which further facilitates the passage and the installation of the conductors 6 and 7 on each side of the block.



  When the cement is set, the conductor 5 is welded in the usual way at 9 to the outer surface of the sleeve 26, and the button 29 is fixed to the upper end of the rod 13. By operating this button 29 in its different positions , one can put in circuit either one of the filaments, or the other, or both, according to what is desired. When the lamp is then screwed into a lamp socket, current flows through button 29 and wire 13 to the filament which is switched on by switch 10, and it exits the lamp through the conductor 5 and by the sleeve 26, or vice versa.



   In the embodiment shown in FIGS. 5 and 6, the switch comprises an insulating block 35 which is also provided on its underside with a central boss 36, which is introduced into the cavity of the base of the lamp in order to center the switch with respect to to the bulb. The switch also comprises a central hole 37, the walls of which support the fixed contacts 38 in the form of

 <Desc / Clms Page number 7>

   right angles; horizontal arms 39 of these fixed contacts are placed along radii of block 35 whose circumference they slightly exceed, their ends further preferably being split, as shown in FIG. 6.

   To these split ends fixed contacts are connected the individual conductors 40 of the filaments 41, while the common conductor 42 is bent in the usual manner below the edge of the sleeve 44 at the outer surface. of which / is welded at 43.



  To guide the conductors between the base of the bulb and the insulating block 35; a certain number of slots or cuts 45 may be made on the underside of the insulating block.



   At the bottom of the hole 37, the spindle 47 is fixed by means of a collar or flange 46, above which overhangs a cylindrical contact 48; turning the spindle 47, it can be seen that this contact 48 can be made to successively touch the various fixed contacts 38. The top of the spindle 47 passes through the central hole of the base contact 49. A sleeve 50 can also be suitably adjusted in below said base contact to center the top of the spindle 47 by means of a suitable collar 51. At the top of the spindle is formed a slot 52 so as to be able to rotate the spindle around its axis by introducing in this slot a screwdriver blade or any suitable tool.

   The assembly of the lamp in this embodiment is done in the same manner which has been described in connection with the first embodiment, and does not need to be repeated.



   In the embodiment shown in fig. 7, the switch also includes an insulating block 55

 <Desc / Clms Page number 8>

 provided with a central boss 56, and a spindle 57 suitably centered in the insulating block. A spring contact 58 is located on the spindle and co-operates with the radial arms 59 of fixed contacts supported by the block 55, to which the individual conductors of the different filaments are respectively connected.

   A horizontal finger 60 is on the other hand wedged on the spindle by means of an insulating sleeve 61; this horizontal finger passes through a circular slot 62 made in the base sleeve, so that the rotation of the spindle 57 can be controlled from the outside by acting on the finger 60; to facilitate this maneuver, a ring 64 can be attached to the end of the finger 60. From all other points of view, this embodiment being essentially similar to the two preceding ones, does not need to be. described in more detail.



   It will also be understood that in the embodiment shown in FIG. 1, the control button 29 can be omitted and in its place the spindle 13 can be provided with a slot similar to that described with regard to FIG. 5; and similarly instead of this slot 52, a control button can be provided in the extension of the spindle of the second embodiment described. It is therefore understood that the scope of the invention will not be departed from by subjecting the details and the embodiments shown and described to all possible variants and modifications.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1 Une lampe électrique à incandescence à deux ou plusieurs filaments munie d'un interrupteur pour la mise en circuit de ces différents filaments, cet interrupteur étant placé à la base de l'ampoule et à l'intérieur du culot de la lampe; la dite lampe étant caractérisée essentiellement en ce que l'inter- rupteur comporte d'une part un épaulement central, bossage ou organe analogue, pouvant être introduit dans la cavité du pied de la lampe, et d'autre part un fuseau central passant dans un trou pratiqué au centre du contact de base du culot de la lampe. CLAIMS 1 An incandescent electric lamp with two or more filaments fitted with a switch for switching on these different filaments, this switch being placed at the base of the bulb and inside the base of the lamp; said lamp being characterized essentially in that the switch comprises on the one hand a central shoulder, boss or the like, which can be inserted into the cavity of the base of the lamp, and on the other hand a central spindle passing through a hole made in the center of the base contact of the lamp base. 2 Une lampe électrique à incandescence suivant la revendication 1 , caractérisée en ce que le diamè- tre de l'interrupteur est inférieur au diamètre interne du manohon de culot de façon que le ciment introduit dans l'espace annulaire ainsi ménagé puisse souder le culot simultanément à l'ampoule et à l'interrupteur. 2 An incandescent electric lamp according to claim 1, characterized in that the diameter of the switch is less than the internal diameter of the base manohon so that the cement introduced into the annular space thus provided can weld the base simultaneously to the bulb and to the switch. 3 Une lampe électrique à incandescence suivant la revendication 1 dans laquelle l'interrupteur se compose d'une part d'un bloc isolant ou organe analo- gue auquel sont fixés des contacts fixes connectés avec les différents conducteurs allant respectivement aux différents filaments de la lampe, et d'autre part d'un contact mobile par rapport aux contacts fixes ; la dite lampe étant caractérisée en ce que ce contact mobile a la forme d'un segment de disque relié et con- necté électriquement au fuseau vertical, celui-ci étant de son côté mobile autour de son axe en tourillonnant dans le bloc isolant et étant connecté électriquement au contact de base du culot. 3 An incandescent electric lamp according to claim 1 in which the switch consists on the one hand of an insulating block or the like to which are fixed fixed contacts connected with the different conductors going respectively to the different filaments of the lamp. , and secondly of a movable contact with respect to the fixed contacts; the said lamp being characterized in that this movable contact has the form of a disc segment connected and electrically connected to the vertical spindle, the latter being on its side movable around its axis while journaling in the insulating block and being electrically connected to the base contact of the socket. 4 Une lampe électrique à incandescence suivant <Desc/Clms Page number 10> la revendication 3 , caractérisée en ce que le segment de contact est plan et comporte une gente médiane en son centre, les bords de cette fente s'engageant dans deux rainures diamétralement opposée$et parallèles pra- tiquées dans la base du fuseau; le segment de contact étant aussi pourvu d'un trou dans lequel est engagé un doigt vertical d'une rondelle élastique placée en-des- sous du segment, entre celui-ci et le bloc isolant. 4 An incandescent electric lamp following <Desc / Clms Page number 10> Claim 3, characterized in that the contact segment is plane and comprises a median gente at its center, the edges of this slot engaging in two diametrically opposed $ and parallel grooves made in the base of the spindle; the contact segment also being provided with a hole in which is engaged a vertical finger of an elastic washer placed below the segment, between the latter and the insulating block. 5 'Une lampe électrique à incandescence suivant la revendication 3 , caractérisée en ce que le bloc isolant comporte sur sa face supérieure un épaulement ou organe analogue qui sert de butée pour le segment de contact dans ses deux positions extrêmes. 5 'An incandescent electric lamp according to claim 3, characterized in that the insulating block has on its upper face a shoulder or the like which serves as a stop for the contact segment in its two extreme positions. 6 Une lampe électrique à incandescence suivant la revendication 3 , caractérisée en ce que le segment de contact est recourbé à sa périphérie, suivant une surface cylindrique et coopère avec des contacts fixes soutenus par les parois d'une fosse centrale du bloc isolant. 6 An incandescent electric lamp according to claim 3, characterized in that the contact segment is curved at its periphery, along a cylindrical surface and cooperates with fixed contacts supported by the walls of a central pit of the insulating block. 7 Une lampe électrique à incandescence suivant les revendications 4 ou 6 , caractérisée en ce que le fuseau central de l'interrupteur dépasse la surface du contact de base du culot et est muni d'un bouton ou disque, avec une pointe ou alidade pour signaler la EMI10.1 conne.#,io12- de filament utilisée. 7 An incandescent electric lamp according to claims 4 or 6, characterized in that the central spindle of the switch exceeds the surface of the base contact of the cap and is provided with a button or disc, with a tip or alidade to signal the EMI10.1 conne. #, io12- of filament used. 8 Une lampe électrique à incandescence suivant les revendications 4 ou 6 , caractérisée en ce qu/une fente est pratiquée en haut du fuseau de l'interrupteur, pour que celui-ci puisse être manoeuvré au moyen d'une lame de tourne-vis. 8 An incandescent electric lamp according to claims 4 or 6, characterized in that / a slot is formed at the top of the spindle of the switch, so that the latter can be operated by means of a screwdriver blade. 9 Une lampe à incandescence suivant las revendi- cations 3 , 4 ou 6 caractérisée en ce que le fuseau peut être manoeuvré de l'extérieur par un doig calé <Desc/Clms Page number 11> sur lui et'isolé par rapport à lui, pouvant coulisser dans une fente circulaire du manchon de culot. 9 An incandescent lamp according to claims 3, 4 or 6 characterized in that the spindle can be operated from the outside by a wedged finger <Desc / Clms Page number 11> on it and isolated from it, slidable in a circular slot of the base sleeve. 10 Une lampe à incandescence suivant la re- vendication 9 , caractérisée en ce que l'extrémité du doigt de commande est munie d'une bague pouvant tourner autour du manchon da culot. An incandescent lamp according to claim 9, characterized in that the end of the control finger is provided with a ring capable of turning around the base sleeve.
BE341245D BE341245A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE341245A true BE341245A (en)

Family

ID=17899

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE341245D BE341245A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE341245A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0644631B1 (en) Collector for alternator especially for motor vehicles
EP0644630B1 (en) Collector for an alternator, especially for a motor vehicle
FR2493600A1 (en) INCANDESCENT LAMP COMPRISING FILAMENT MOUNTING MEANS AND AN ADAPTER FOR A SOCKET
EP0644629B1 (en) Collector for an alternator, especially for a motor vehicle
BE341245A (en)
WO1987002196A1 (en) Improvements to electric contact sockets
FR2470441A1 (en) ELECTRICAL LAMP WITH PINCH APLATI
FR2674695A1 (en) Multi-use electrical socket, capable of receiving the base cap of a screw-type or bayonet-type electric lamp
EP1286384A1 (en) Lamp with anti-explosion device
FR2697671A1 (en) Elongate tubular discharge lamp e.g. for neon advertising sign - includes contact wire passing through sealed end of tube and being folded to make contact with metal ferrule surrounding tube end
FR2478877A1 (en) HALOGEN INCANDESCENT LAMP HAVING AN INCORPORATED FUSE
BE350573A (en)
FR2777122A1 (en) Luminescent tube connection cap for luminous road route signs
BE340875A (en)
EP1646070A1 (en) Noble gas flashlight
EP0170326A1 (en) Electrical incandescent lamp having a reflector screen
BE518703A (en)
BE342782A (en)
FR2573198A1 (en) Electromagnetic sensor
FR2537335A2 (en) IMPROVED CONTACTOR COMPRISING A LUMINOUS OPERATING MEMBER
BE413582A (en)
BE457222A (en)
FR2466902A1 (en) Filter assembly with electrical terminal on cylindrical mounting - has tubular member connected to ground plate by component with one end in filter and other in potting material to develop rigidity
FR2561827A1 (en) Plug for electrical connections
BE401469A (en)