BE1017468A3 - Industrial linear morphological adjustment method for e.g. t-shirt in textile industry, involves measuring morphological dimensions of consumer and dimensions of garment or given equipment using any unit of measurement - Google Patents

Industrial linear morphological adjustment method for e.g. t-shirt in textile industry, involves measuring morphological dimensions of consumer and dimensions of garment or given equipment using any unit of measurement Download PDF

Info

Publication number
BE1017468A3
BE1017468A3 BE2007/0067A BE200700067A BE1017468A3 BE 1017468 A3 BE1017468 A3 BE 1017468A3 BE 2007/0067 A BE2007/0067 A BE 2007/0067A BE 200700067 A BE200700067 A BE 200700067A BE 1017468 A3 BE1017468 A3 BE 1017468A3
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
morphological
further including
dimensions
equipment
technical means
Prior art date
Application number
BE2007/0067A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Lempereur Xavier
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Lempereur Xavier filed Critical Lempereur Xavier
Priority to BE2007/0067A priority Critical patent/BE1017468A3/en
Application granted granted Critical
Publication of BE1017468A3 publication Critical patent/BE1017468A3/en

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G06COMPUTING; CALCULATING OR COUNTING
    • G06QINFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY [ICT] SPECIALLY ADAPTED FOR ADMINISTRATIVE, COMMERCIAL, FINANCIAL, MANAGERIAL OR SUPERVISORY PURPOSES; SYSTEMS OR METHODS SPECIALLY ADAPTED FOR ADMINISTRATIVE, COMMERCIAL, FINANCIAL, MANAGERIAL OR SUPERVISORY PURPOSES, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • G06Q30/00Commerce
    • G06Q30/06Buying, selling or leasing transactions
    • G06Q30/0601Electronic shopping [e-shopping]
    • G06Q30/0603Catalogue ordering

Abstract

The method involves measuring morphological dimensions of a consumer, and dimensions of a garment or given equipment for the attention of vendors and fabricants using any unit of measurement e.g. inch. A relation of deviance between the morphological data and different dimensions of the garment or given equipment is measured. The garment or equipment available to retail sale is searched based on the morphological dimensions.

Description

       

  [Description] 

  
Procédé industriel d'ajustement morphologique linéaire pour les équipements. L'invention est un procédé industriel d'ajustement morphologique linéaire qui permet de résoudre les problèmes généralement rencontrés par les consommateurs, les vendeurs et les fabricants de produits textiles, et plus généralement de tout équipement destiné à la morphologie des êtres vivants. Ce procédé d'ajustement permet notamment de s'affranchir des différents systèmes de tailles de l'industrie textile et plus généralement dans l'industrie des équipements. 

  
Ce procédé d'ajustement linéaire permet également une harmonisation de la prise des mesures morphologiques et facilite donc très sensiblement les processus industriels de fabrication et les processus de vente entre les consommateurs, les vendeurs et les fabricants, et ce, indépendamment du lieu géographique où ils opèrent, et indépendamment du système d'unité de mesure utilisé par chacun de ces acteurs. 

  
Ce procédé d'ajustement morphologique linéaire s'appuie notamment sur une assistance et une guidance très spécifique dans les processus de prise de mesure morphologique et dans les processus de prise de mesure de pièces de vêtements ou d'équipements. Ce procédé simplifie grandement les processus de recherche pour les consommateurs tant dans le monde réel que virtuel. 

  
Ce procédé d'ajustement linéaire est particulièrement adapté pour la fabrication de masse de vêtement ou d'équipement, pour la fabrication de vêtement ou d'équipement sur mesure, mais c'est également un outil particulièrement efficace pour l'établissement statistique des normes morphologiques à l'échelle planétaire dont dépendent les processus de production de masse. 

  
[Description de l'état de l'art et de la problématique à résoudre] 

  
1. Problématique du système de taille utilisé dans l'industrie textile et des équipements. Dans l'industrie du textile, et plus particulièrement dans le secteur du vêtement ou des équipements, bon nombre de systèmes de taille sont utilisés à travers le monde afin de proposer une indication approximative au consommateur des dimensions d'un vêtement ou d'équipement par rapport aux dimensions de son propre corps dans les circuits de vente au détail. 

  
Les systèmes de tailles vestimentaires sont essentiellement basés sur des données statistiques des dimensions morphologiques dans une région géographique précise. 

  
Pour des raisons évidentes de production de masse, les systèmes de tailles sont limités à un ensemble fini de valeurs couvrant les mensurations les plus représentatives des individus à un moment donné. Chaque valeur de ces ensembles varie d'une unité ou d'une portion d'unité en fonction d'un incrément (intervalle) arbitraire pour une dimension corporelle déterminée, (cfr ISO 10652 ) Par exemple, pour passer d'une taille 38 à 39 pour la pointure d'une chaussure, la longueur du pied devra varier d'un incrément (intervalle) +5 millimètres en europe. 

  
Ce principe est généralement appliqué pour toutes les tailles des autres pièces vestimentaires ; Pantalons, jupes, robes, T-shirts, sous-vêtements, chaussettes, vestes, manteaux, etc. 2007/0067 

  
-J - 

  
Les incréments arbitraires (intervalles) pour passer d'une taille à l'autre, ainsi que le calcul d'un système de taille vont fortement dépendre de l'histoire des systèmes de mesures dans chacune des zones géographiques. Par exemple, une taille 38 en France est différente d'une 38 en Belgique ou aux Pays-Bas. 

  
Cette situation est concrètement représentée sur les étiquettes des vêtements où plusieurs systèmes de tailles sont représentés, (p ex : il n'est pas rare de voir mentionné sur une étiquette, la taille française, la taille belge, la taille UK, la taille américaine, la taille allemande, voire même des systèmes de taille propres à une marque donnée, etc.) 

  
En effet, historiquement, les systèmes de tailles vestimentaires ont une très forte composante locale et dépendent notamment ; du système d'unité de mesure en vigueur (pouce / métrique), des normes morphologiques et ethnologiques statistiques en un lieu donné (sexe, origine ethnique, etc.) 

  
Il en résulte que dans chaque système de taille, chacune des valeurs abstraites représentant une taille (p ex : 38 ou XS), ne donne qu'une indication très approximative sur les dimensions réelle d'un vêtement et donc une indication très peu précise et peu fiable pour le consommateur . 

  
Par ailleurs, le processus de recherche du consommateur avant l'achat est généralement le suivant : Chercher un modèle de vêtement ou d'équipement, vérifier que la taille adéquate est disponible, prendre la décision d'achat. (Fig. 8) 

  
Cette situation est particulièrement frustrante pour le consommateur, qui, une fois un modèle trouvé, ne peut que très rarement se fier à l'étiquetage trop approximatif et abstrait. En effet, le consommateur est très souvent obligé d'essayer plusieurs tailles pour une même pièce de vêtement ou d'équipement, car il n'a aucune garantie que l'indication sur l'étiquette est pertinente pour lui. 

  
Ces différents systèmes de taille pouvaient être plus ou moins satisfaisants tant que les consommateurs, les vendeurs, et les fabricants se trouvaient situés dans un même espace géographique (une région, un pays). 

  
L'internationalisation du commerce, la part grandissante des moyens de communications et de l'Internet font que cette situation est de moins en moins acceptable tant pour le consommateur, le vendeur ou les fabricants. Il est pratiquement impossible aujourd'hui, d'acheter en toute confiance une pièce de vêtement ou d'équipement sur un catalogue ou un site internet étranger, tant les incertitudes concernant les systèmes de taille utilisés sont importantes. Il existe bien des outils de conversions des différents systèmes, mais ils sont peu fiables, et peu performants, car ils sont toujours liés aux systèmes d'unité de mesure en vigueur localement. 

  
Par ailleurs, les données morphologiques évoluent très rapidement dans certaines régions du monde. Cette situation trouve son origine essentiellement aux nouveaux modes de vies et habitudes alimentaires. Les Pays-Bas en sont un des plus flagrants exemples, où la taille moyenne des individus a très sensiblement augmenté ces dernières décennies. Les industries du vêtement ou d'équipement sont donc obligées à grands frais de procéder régulièrement à des recensements morphologiques à grande échelle dans différentes régions du monde afin d'adapter leurs chaînes de production de masse et les circuits de vente au détail. 

  
Si la vente en ligne par Internet subit en général un accroissement exponentiel dans tous les secteurs d'activités, il reste significativement plus faible dans le secteur de l'industrie textile pour des raisons évidentes de normalisation et d'harminisation des systèmes de tailles. 

  
Par ailleurs, la vente off line, c'est-à-dire dans les circuits de distribution classiques, est également confrontée à un problème de normalisation étant donné une mobilité croissante et un brassage des populations ainsi qu'une internationalisation accrue de la fabrication off-shore. 

  
Le consommateur a de plus en plus de mal à s'y retrouver dans les tailles vestimentaires. Il est confronté à des tailles très vagues comme XL, S qui ne représentent pas la même grandeur à Paris ou à New York ou pire, à des tailles propres à une marque internationale donnée, indépendamment du lieu où elles sont vendues. 

  
Le consommateur est très réticent à acheter un vêtement ou d'équipement sur un site de vente en ligne sur un autre continent car le système de taille en vigueur est souvent différent du sien. Il n'est jamais sûr de la juste correspondance. Il exprime donc clairement le besoin d'un point de référence unique afin de faciliter ses achats vestimentaires ou d'équipement. Les vendeurs, et plus généralement les circuits de vente, rencontrent également des difficultés à constituer ses stocks de marchandises, car ils doivent perpétuellement trouver la meilleure adéquation entre les tailles des marques qu'il représente, les tailles moyennes de leurs clients, ainsi que la réalité des tailles produites par des fabricants étrangers. 

  
Les fabricants, et plus généralement les industries de production de masse, sont eux aussi sujet à complications lorsqu'ils doivent produire une taille 38 pour une marque américaine et une taille 38 pour un label européen ou asiatique. De plus, les volumes de production sont intimement liés à la répartition moyenne des différentes tailles dans une population donnée, et donc pour une région géographique donnée. 

  
Cette jungle de normes morphologiques constitue un frein important dans l'internationalisation de la production et du commerce de l'industrie textile et des équipements. Le consommateur, les vendeurs, les fabricants ne s'y retrouvent plus, et de plus en plus exigeant, exprime tous clairement son besoin d'une norme universelle. 

  
Initiatives précédentes et tentatives de solutions. 

  
Un certain nombre de solutions ont été tentées à travers le monde. Ces solutions résident essentiellement soit dans l'implémentation de nouvelles normes de tailles, dans des systèmes de prises de mesures sophistiqués à l'aide d'appareils, des systèmes de conversion de taille, ou dans des systèmes requérant un matériel de pointe et de précision comme des  body scanners 3D .

   Si chacune de ces solutions apporte souvent un avantage, elles ne s'attachent qu'à une partie de la problématique et ont du mal à être répandues à travers le monde comme étant une norme reconnue de facto, soit parce qu'elles requièrent une logistique physique assez lourde ainsi que des coûts élevés dans le cas des scanners, soit parce qu'elles nécessitent l'acceptation spontanée auprès des consommateurs et auprès des circuits de production ou de distribution, ce qui est très lourd et coûteux en terme d 'éducation de marché. 

  
[Description du procédé d'ajustement morphologique linéaire] 

  
L'objet de la présente invention est un procédé universel d'ajustement morphologique linéaire qui permet de s'affranchir du système de taille de l'industrie textile et des équipements à l'attention des consommateurs, des circuits de vente au détail ainsi que des fabricants et plus généralement de tout équipement destiné à la morphologie des êtres vivants. 

  
Le procédé consiste en la mise en oeuvre d'un système qui assure les fonctions suivantes : moyens d'assistance et une guidance dans la collecte d'informations morphologiques individuelles de la part des consommateurs dans un système d'unité de grandeur quelconque (métrique, pouce, etc.) (Fig. 1) utilisé conjointement avec un moyen de collecte des dimensions de pièces de vêtements ou d'équipements disponibles à la fabrication ou à la vente au détail de la part des vendeurs ou des fabricants dans un système d'unité de grandeur quelconque (métrique, pouce, etc.) (Fig. 1), moyen de recherche de l'écart type entre les dimensions morphologiques et les dimensions d'un vêtement ou d'un équipement donné (Fig. 2), de moyens permettant d'établir les éléments statistiques rporphologiques par rapport à une zone géographique donnée (Fig.

   5), de moyens permettant de mesurer la relation entre un ensemble de donnée morphologique et les différentes dimensions d'une pièce de vêtement ou d'équipement (Best fit) (Fig. 2), de moyen d'assistance et de moyen de guidance à la collecte d'informations morphologiques, de moyens d'assistance et de guidance à la collecte d'information des dimensions d'une pièce de vêtement ou d'équipement, de moyens de localisation (on-line ou off-line) d'une pièce de vêtement ou d'équipement donné par rapport à un profil morphologique donné (Fig. 3).

   II est une caractéristique de la présente invention que le consommateur transmet les informations de son profil morphologiques uniquement à l'aide d'un assistant spécifique, suivant un système d'unité de grandeur quelconque de son choix (métrique, pouce, etc.), assistant qui le guide afin de ne pas omettre des dimensions critiques nécessaires à chaque type de vêtement ou d'équipement, de telle manière que le profil morphologique puisse s'appuyer sur les standards de mesures spécifiés dans les normes ISO 10652, 3637, 3636, 4415, 4416, 9407 qui représentent l'état de l'art en la matière. (Fig. 1) 

  
Il est une caractéristique de la présente invention que le vendeur ou le fabricant transmette ses mesures des dimensions d'une pièce de vêtement ou d'équipement, uniquement à l'aide d'un assistant spécifique, suivant un système d'unité de grandeur quelconque de son choix (métrique, pouce, etc.), assistant qui le guide afin de ne pas omettre des dimensions critiques nécessaires à la mesure de chaque type de vêtement ou d'équipement, de telle manière que les diverses dimensions d'une pièce de vêtement ou d'équipement puissent être corrélées par rapport au profil morphologique des consommateurs suivant les standards de mesures spécifiés dans les normes ISO 10652, 3637, 3636, 4415, 4416, 9407 qui représentent l'état de l'art en la matière.

   (Fig. 1) II est une caractéristique fondamentale de la présente invention l'utilisation conjointe des deux types d'assistant spécifique, chacun pouvant être utilisé sans l'autre, mais les deux assistants étant absolument complémentaires l'un de l'autre. 

  
Il est une caractéristique fondamentale de la présente invention de mettre à la disposition des consommateurs, la guidance et des moyens techniques nécessaires afin d'assurer une adéquation entre son profil morphologique et les dimensions d'une pièce de vêtement ou d'équipement, en choisissant un système d'unité de grandeur quelconque (métrique, pouce, etc.) par des méthodes d'ajustement linéaire. (Fig. 1) 

  
Il est une caractéristique de la présente invention de mettre à la disposition des consommateurs, des vendeurs et des fabricants, un moyen commun, universel à toutes les parties, indépendamment d'un système d'unité de grandeur quelconque (métrique, pouce, etc.), quel que soit le lieu géographique d'où chacune des parties opère, permettant de facto à un consommateur d'acheter un vêtement ou d'équipement dans le monde réel, à proximité ou non, dans le monde virtuel ou non, et ainsi de gommer les habituels problèmes liés aux multiples systèmes de tailles en vigueur qui sont un frein important dans le développement du commerce international de la vente au détail de vêtements ou d'équipements. (Fig. 9) 

  
Il est une caractéristique de la présente invention de mettre à la disposition des fabricants, des vendeurs et des circuits de vente au détail, la guidance et les moyens techniques et la guidance nécessaires afin d'assurer une adéquation entre les dimensions d'une pièce de vêtement ou d'équipement et le profil morphologique d'un consommateur quelconque, en choisissant un système d'unité de grandeur quelconque (métrique, pouce, etc.) (Fig. 1). 

  
Il est une caractéristique de la présente invention de mettre à la disposition du consommateur, la guidance et les moyens techniques nécessaires afin d'effectuer une recherche de pièces de vêtement ou d'équipement disponible à la vente au détail en fonction de son profil morphologique, indépendamment d'un système d'unité de grandeur (métrique, pouce, etc.) par des méthodes d'ajustement linéaires, ce qui simplifie grandement les processus d'achat. (Fig. 2) (Fig. 9)  exemple : Quels sont les vêtement ou d'équipements qui pourraient correspondre à mon profil morphologique ?> 

  
Il est une caractéristique de la présente invention de mettre à la disposition du consommateur, la guidance et les moyens techniques nécessaires afin de transmettre à un fabricant, la réalisation à distance d'une pièce de vêtement ou d'équipement suivant les données de son profil morphologique. 

  
Il est une caractéristique de la présente invention de mettre à la disposition des fabricants, des vendeurs, et plus généralement des acteurs de l'industrie textile, ainsi que des acteurs de l'industrie des équipements, la guidance et les moyens techniques nécessaires afin de consulter les données statistiques morphologiques dans une zone géographique quelconque, indépendamment d'un système d'unité de grandeur quelconque (métrique, pouce, etc.) dans le but d'adapter le plus justement les volumes de production ou d'adapter les volumes de stockage. (Fig. 5) II est une caractéristique de la présente invention que le procédé peut être mis en oeuvre par divers systèmes, depuis un simple système manuel papier, jusqu'à un système électronique ou informatisé.

   Il est une caractéristique de la présente invention que le procédé s'applique aussi bien au commerce de détail traditionnel (off-line) qu'au commerce de détail en ligne (on-line via internet). 

  
Il est une caractéristique de la présente invention que le procédé est particulièrement adapté et efficace pour les circuits de vente ou de production à distance par catalogue électronique ou papier ainsi que pour les circuits de ventes aux enchères entre particuliers ou non, et plus généralement, à chaque fois qu'une transaction commerciale a lieu entre un vendeur et un acheteur concernant un produit ou service qui dépend des données morphologiques d'un individu (Fig. 9). 

  
Il est une caractéristique de la présente invention que l'utilisation du procédé peut être facilement incluse dans les processus de production de masse, les processus de production sur mesure, dans les processus de vente de produits ou services tels que décrits ci-avant. (Fig. 9) 

  
Il est une caractéristique de la présente invention que le procédé s'applique à tous types de vêtement ou d'équipements, passé, présents ou futurs, tant pour les humains que pour les animaux. 

  
Il est une caractéristique de la présente invention que le procédé permet un raffinement de la prise de mesures par l'ajout de mesures intermédiaires des parties du corps humain et des parties de pièces de vêtement ou d'équipements, de telle sorte que la précision des données morphologiques étendent considérablement les standards de mesures qui représentent l'état de l'art en la matière, sans l'utilisation de systèmes de mesure électroniques sophistiqués, d'appareils quelconques ni de scanners digitaux en trois dimensions. Au plus on ajoute de mesures intermédiaires, au plus la précision est grande. 

  
Il est une caractéristique de la présente invention que le procédé inclut la possibilité au consommateur, de fournir des préférences tout à fait personnelles et très subjectives comme par exemple : pour chaque type de vêtement ou d'équipement, indiquer sa préférence à le porter lâche ou juste au corps en utilisant les principes généraux et la modélisation de la logique floue. (Fig. 6) 

  
Il est une caractéristique de la présente invention que, sauf erreur de prise mesure de la part du consommateur, du vendeur ou du fabricant, le procédé induit nécessairement une très grande qualité de la prise de mesure, par le simple fait que c'est nécessairement dans l'intérêt de chacune des parties ; consommateur, vendeur, fabricant. En effet, quelle que soit la partie concernée, une prise de mesure fantaisiste, exclurait automatiquement la dite partie des bénéfices du procédé. 

  
Il est une caractéristique de la présente invention que, en outre d'une garantie de qualité de la mesure telle qu'exposée ci-avant, le procédé inclut la possibilité de fournir par chacune des parties concernées, la possibilité d'une mention de satisfaction sur la qualité des mesures d'une autre partie, de telle sorte que toute insatisfaction puisse être publiée à l'attention des autres parties. Cette caractéristique garantit une auto-censure des parties fantaisistes et renforce encore la confiance dans la qualité de la prise de mesures. 

  
Il est une caractéristique de la présente invention que le procédé inclut des conversions multiples entre les différents systèmes d'unités de mesure, de telle sorte qu'une des parties concernées puisse introduire un ensemble de mesures morphologiques ou les dimensions d'une pièce de vêtement ou d'équipement dans le système d'unité de mesure de son choix, et que tout autre partie puisse comprendre ou interpréter ces mesures de données morphologiques ou de dimensions de vêtement ou d'équipement dans son propre système d'unité de mesures. 

  
Il est une caractéristique de la présente invention que le procédé inclut les moyens techniques nécessaires à la prise en compte des variations des données morphologiques du consommateur au cours du temps, en ce compris la prise ou la perte de poids, l'évolution morphologique au cours du développement depuis l'enfance jusqu'à l'âge adulte ainsi que l'évolution des données morphologiques statistiques, et ce, quelle que soit la région du monde concernée. II est une caractéristique de la présente invention que le procédé inclut les moyens techniques nécessaires afin que le consommateur puisse disposer de son profil morphologique sur un médium de son choix (par exemple sur papier, sur CD-ROM, DVD, clef USB, par e-mail ou tout autre support présent ou à venir), dans un but de conservation ou dans un but de communication, de transfert vers un vendeur ou un fabricant.



  [Description]

  
Industrial process of linear morphological adjustment for equipment. The invention is an industrial method of linear morphological adjustment which makes it possible to solve the problems generally encountered by consumers, sellers and manufacturers of textile products, and more generally of any equipment intended for the morphology of living beings. This adjustment process notably makes it possible to dispense with the different size systems of the textile industry and more generally in the equipment industry.

  
This linear adjustment method also allows a harmonization of the taking of the morphological measurements and thus very much facilitates the industrial processes of manufacturing and the sales processes between the consumers, the sellers and the manufacturers, and this, independently of the geographical place where they operate, and independently of the unit of measurement system used by each of these actors.

  
This method of linear morphological adjustment relies in particular on a very specific assistance and guidance in the morphological measurement process and in the measurement process of pieces of clothing or equipment. This process greatly simplifies the search process for consumers in both the real world and the virtual world.

  
This linear adjustment method is particularly suitable for the mass production of clothing or equipment, for the manufacture of clothing or custom-made equipment, but it is also a particularly effective tool for the statistical establishment of morphological standards. at the global scale on which the processes of mass production depend.

  
[Description of the state of the art and the problem to be solved]

  
1. Problem of the size system used in the textile industry and equipment. In the textile industry, and more specifically in the clothing or equipment sector, a number of size systems are used throughout the world to provide an approximate indication to the consumer of the dimensions of a garment or piece of equipment. relationship to the dimensions of one's own body in retail channels.

  
Apparel size systems are essentially based on statistical data of morphological dimensions in a specific geographic region.

  
For obvious reasons of mass production, size systems are limited to a finite set of values covering the most representative measurements of individuals at a given time. Each value of these sets varies by unit or unit of unit according to an arbitrary increment (interval) for a given body size, (see ISO 10652). For example, to change from a size 38 to 39 for the size of a shoe, the length of the foot must vary by one increment (interval) +5 millimeters in Europe.

  
This principle is generally applied for all sizes of other pieces of clothing; Pants, skirts, dresses, t-shirts, underwear, socks, jackets, coats, etc. 2007/0067

  
-J -

  
The arbitrary increments (intervals) to go from one size to another, as well as the calculation of a size system will depend heavily on the history of the measurement systems in each of the geographical areas. For example, a size 38 in France is different from a 38 in Belgium or the Netherlands.

  
This situation is concretely represented on clothing labels where several size systems are represented, (eg: it is not uncommon to see on a label, the French size, the Belgian size, the UK size, the American size , German size, or even size systems specific to a given brand, etc.)

  
Historically, clothing size systems have a very strong local component and depend in particular; the unit of measurement system in force (inch / metric), morphological and ethnological statistical norms in a given place (sex, ethnic origin, etc.)

  
As a result, in each size system, each of the abstract values representing a size (eg: 38 or XS), gives only a very rough indication of the actual dimensions of a garment and therefore a very inaccurate indication and unreliable for the consumer.

  
In addition, the process of finding the consumer before the purchase is usually as follows: Look for a model of clothing or equipment, check that the correct size is available, make the purchase decision. (Fig. 8)

  
This situation is particularly frustrating for the consumer, who, once a model is found, can very rarely rely on overly approximate and abstract labeling. Indeed, the consumer is very often obliged to try several sizes for the same piece of clothing or equipment, because he has no guarantee that the indication on the label is relevant to him.

  
These different size systems could be more or less satisfactory as long as consumers, vendors, and manufacturers were located in the same geographical area (a region, a country).

  
The internationalization of commerce, the increasing share of the means of communication and the Internet make this situation less and less acceptable for the consumer, the seller or the manufacturers. It is virtually impossible today to confidently buy a piece of clothing or equipment on a foreign catalog or website, as the uncertainties about the size systems used are important. There are many conversion tools of different systems, but they are unreliable and inefficient, because they are always linked to the unit of measurement systems in force locally.

  
In addition, morphological data are changing very rapidly in some parts of the world. This situation is mainly due to new lifestyles and eating habits. The Netherlands is one of the most egregious examples, where the average size of individuals has increased significantly in recent decades. The apparel and equipment industries are therefore forced, at great expense, to carry out regular large-scale morphological surveys in different parts of the world in order to adapt their mass production chains and retail channels.

  
While e-commerce on the Internet is generally experiencing exponential growth in all sectors of activity, it remains significantly lower in the textile sector for obvious reasons of standardization and harminisation of sizing systems.

  
In addition, off-line selling, ie in traditional distribution channels, is also facing a problem of standardization given the increasing mobility and mixing of populations as well as increased internationalization of manufacturing. -shore.

  
The consumer has more and more difficult to navigate in the dress sizes. It is faced with very vague sizes like XL, S that do not represent the same size in Paris or New York or worse, to sizes specific to a given international brand, regardless of where they are sold.

  
The consumer is very reluctant to buy a garment or equipment on an online sales site on another continent because the size system in force is often different from his own. He is never sure of the right match. It therefore clearly expresses the need for a single point of reference to facilitate its clothing or equipment purchases. Sellers, and more generally the sales channels, also have difficulties in building up their stocks of goods, because they have to perpetually find the best match between the sizes of the brands it represents, the average sizes of their customers, as well as the reality of sizes produced by foreign manufacturers.

  
Manufacturers, and more generally the mass production industries, are also subject to complications when they have to produce a size 38 for an American brand and a size 38 for a European or Asian label. In addition, production volumes are closely related to the average distribution of different sizes in a given population, and therefore for a given geographic region.

  
This jungle of morphological norms constitutes a major obstacle in the internationalization of the production and trade of the textile industry and equipment. The consumer, the sellers, the manufacturers are no longer there, and increasingly demanding, all clearly expresses his need for a universal standard.

  
Previous initiatives and attempts at solutions.

  
A number of solutions have been tried around the world. These solutions mainly lie in the implementation of new size standards, in sophisticated instrument-based measurement systems, size conversion systems, or in systems requiring advanced and accurate hardware. like 3D body scanners.

   While each of these solutions often brings an advantage, they only focus on part of the problem and are difficult to spread around the world as a de facto recognized standard, either because they require logistical support. rather heavy physics as well as high costs in the case of scanners, either because they require spontaneous acceptance from consumers and from the production or distribution circuits, which is very cumbersome and expensive in terms of education. walk.

  
[Description of the linear morphological adjustment process]

  
The object of the present invention is a universal method of linear morphological adjustment which makes it possible to overcome the size system of the textile industry and equipment for the attention of consumers, retail circuits and manufacturers and more generally any equipment intended for the morphology of living beings.

  
The method consists in the implementation of a system that provides the following functions: assistance means and guidance in the collection of individual morphological information from consumers in a system of any size unit (metric, inch, etc.) (Fig. 1) used in conjunction with a means for collecting the dimensions of pieces of clothing or equipment available for manufacture or retail sale by sellers or manufacturers in a system of unit of any size (metric, inch, etc.) (Fig. 1), a means of finding the standard deviation between the morphological dimensions and dimensions of a given garment or piece of equipment (Fig. means for establishing the rporphological statistical elements with respect to a given geographical area (Fig.

   5), means for measuring the relationship between a set of morphological data and the different dimensions of a piece of clothing or equipment (Best fit) (Fig. 2), means of assistance and means of guidance the collection of morphological information, means of assistance and guidance to the collection of information on the dimensions of a piece of clothing or equipment, means of localization (on-line or off-line) of a piece of clothing or equipment given in relation to a given morphological profile (Fig. 3).

   It is a characteristic of the present invention that the consumer transmits the information of his morphological profile only with the aid of a specific assistant, according to any size system of his choice (metric, inch, etc.), assistant who guides him so as not to omit the critical dimensions necessary for each type of clothing or equipment, so that the morphological profile can be based on the measurement standards specified in standards ISO 10652, 3637, 3636, 4415, 4416, 9407 which represent the state of the art in the field. (Fig. 1)

  
It is a feature of the present invention that the vendor or the manufacturer transmits measurements of the dimensions of a piece of clothing or equipment, only with the aid of a specific assistant, according to a system of any size unit. of his choice (metric, thumb, etc.), assistant who guides him so as not to omit critical dimensions necessary for the measurement of each type of clothing or equipment, so that the various dimensions of a piece of clothing or equipment can be correlated with the morphological profile of consumers according to the measurement standards specified in ISO 10652, 3637, 3636, 4415, 4416, 9407 which represent the state of the art in the field.

   (Fig. 1) It is a fundamental feature of the present invention to use both types of specific wizard together, each of which can be used without the other, but the two wizards are absolutely complementary to each other.

  
It is a fundamental characteristic of the present invention to provide consumers with the guidance and technical means necessary to ensure a match between their morphological profile and the dimensions of a piece of clothing or equipment, by choosing a system of any size unit (metric, inch, etc.) by linear adjustment methods. (Fig. 1)

  
It is a feature of the present invention to provide consumers, sellers and manufacturers with a common, universal means to all parties, regardless of any size unit system (metric, inch, etc.). ), irrespective of the geographical location from which each of the parties operates, allowing a consumer to purchase real-world clothing or equipment, whether or not in the virtual world, in the virtual world, and so on. to erase the usual problems related to the multiple size systems in force which are a major brake in the development of international trade in the retail of clothing or equipment. (Fig. 9)

  
It is a feature of the present invention to provide manufacturers, vendors, and retail channels with the guidance, technical aids, and guidance necessary to ensure a fit between clothing or equipment and the morphological profile of any consumer, choosing any unit size system (metric, inch, etc.) (Fig. 1).

  
It is a feature of the present invention to provide the consumer with the guidance and the technical means necessary to perform a search for pieces of clothing or equipment available for retail sale according to its morphological profile, independently of a unit of magnitude system (metric, inch, etc.) by linear adjustment methods, which greatly simplifies the purchasing process. (Fig. 2) (Fig. 9) Example: What are the garments or equipment that could fit my morphological profile?

  
It is a characteristic of the present invention to provide the consumer with the guidance and the technical means necessary to transmit to a manufacturer, the remote realization of a piece of clothing or equipment according to the data of his profile. morphological.

  
It is a characteristic of the present invention to make available to manufacturers, sellers, and more generally textile industry players, as well as players in the equipment industry, the guidance and the technical means necessary to to consult the morphological statistical data in any geographical area, independently of a system of any size unit (metric, inch, etc.) in order to adapt the production volumes as accurately as possible or to adapt the volumes of storage. (Fig. 5) It is a feature of the present invention that the method can be implemented by various systems, from a simple paper manual system, to an electronic or computerized system.

   It is a feature of the present invention that the method applies both to traditional retail (off-line) and online retail (on-line via internet).

  
It is a feature of the present invention that the method is particularly suitable and effective for sales or remote production circuits by electronic or paper catalog as well as for the circuits of auctions between individuals or not, and more generally, to every time a commercial transaction takes place between a seller and a buyer concerning a product or service that depends on the morphological data of an individual (Fig. 9).

  
It is a feature of the present invention that the use of the method can be easily included in mass production processes, custom production processes, in the sales processes of products or services as described above. (Fig. 9)

  
It is a feature of the present invention that the method applies to all types of clothing or equipment, past, present or future, for both humans and animals.

  
It is a feature of the present invention that the method allows a refinement of the measurement by the addition of intermediate measurements of the parts of the human body and parts of garments or equipment, so that the accuracy of Morphological data greatly extend the measurement standards that represent the state of the art in the field, without the use of sophisticated electronic measuring systems, any devices or digital scanners in three dimensions. At most intermediate measures are added, the more the precision is great.

  
It is a feature of the present invention that the method includes the possibility for the consumer, to provide quite personal and very subjective preferences such as for example: for each type of clothing or equipment, indicate its preference to wear it loose or just to the body using the general principles and modeling of fuzzy logic. (Fig. 6)

  
It is a characteristic of the present invention that, unless there is a measurement error on the part of the consumer, the seller or the manufacturer, the process necessarily induces a very high quality of the measurement, by the simple fact that it is necessarily in the interest of each of the parties; consumer, seller, manufacturer. Indeed, whatever the party concerned, a fanciful measurement would exclude automatically said part of the benefits of the process.

  
It is a characteristic of the present invention that, in addition to a quality assurance of the measurement as explained above, the method includes the possibility of providing each of the parties concerned with the possibility of a mention of satisfaction. the quality of the measures of another party, so that any dissatisfaction can be made known to the other parties. This characteristic guarantees a self-censorship of the whimsical parts and further reinforces the confidence in the quality of the measurements.

  
It is a feature of the present invention that the method includes multiple conversions between the different units of measurement systems, so that one of the parties concerned can introduce a set of morphological measurements or the dimensions of a piece of clothing. or any equipment in the unit of measurement system of his choice, and that any other party may understand or interpret such measurements of morphological data or dimensions of clothing or equipment in his own unit of measurement system.

  
It is a feature of the present invention that the method includes the technical means necessary to take into account the variations of the morphological data of the consumer over time, including the taking or the loss of weight, the morphological evolution during development from childhood to adulthood, as well as the evolution of statistical morphological data, irrespective of the region of the world concerned. It is a characteristic of the present invention that the method includes the necessary technical means so that the consumer can have his morphological profile on a medium of his choice (for example on paper, on CD-ROM, DVD, USB key, by e -mail or other support present or future), for the purpose of preservation or for purposes of communication, transfer to a seller or a manufacturer.


    

Claims (8)

[Revendications][Claims] 1. Le procédé industriel d'ajustement morphologique linéaire permettant de s'affranchir des standards de taille dans les processus de fabrication, les processus de vente de l'industrie textile et de l'industrie des équipements, par la mise en oeuvre conjointe d'un système de guidance spécifique pour la prise de mesures morphologiques des êtres vivants et d'un système de guidance spécifique pour la prise de mesures des dimensions de vêtements et d 'équipement à l'attention des vendeurs et des fabricants, utilisant d'un système d'unité de mesure quelconque (métrique, pouces, etc.) 1. The industrial process of linear morphological adjustment to overcome the size standards in the manufacturing processes, the sales processes of the textile industry and the equipment industry, by the joint implementation of a specific guidance system for taking morphological measurements of living beings and a specific guidance system for measuring clothing and equipment dimensions for vendors and manufacturers using a system any unit of measurement (metric, inches, etc.) 2. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui assure les moyens de recherche par ajustement linéaire entre des dimensions morphologiques et les dimensions d'un vêtement ou d'un équipement donné. 2. The method of claim 1, further including a system that provides search means by linearly adjusting between morphological dimensions and the dimensions of a given garment or equipment. 3. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui assure les moyens d'établissement des données statistiques morphologiques par rapport à une zone géographique donnée. 3.1 Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui assure les moyens de statistiques morphologiques par rapport à une origine ethnique donnée. 3. The method of claim 1, further including a system that provides the means for establishing the morphological statistical data with respect to a given geographical area. 3.1 The method of claim 1, further including a system that provides the means of morphological statistics with respect to a given ethnic origin. 4. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui assure les moyens permettant de mesurer la relation de déviance entre un ensemble de donnée morphologique et les différentes dimensions d'une pièce de vêtement ou d'équipement (Best fit). 4. The method of claim 1, further including a system that provides the means for measuring the relationship of deviance between a set of morphological data and the different dimensions of a piece of clothing or equipment (Best fit). 5. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires afin d'effectuer une recherche de pièces de vêtement ou d'équipement disponibles à la vente au détail en fonction d'un profil morphologique, indépendamment d'un système d'unité de grandeur (métrique, pouce, etc.) 5. The method of claim 1, further including a system which implements the technical means necessary to perform a search of pieces of clothing or equipment available for retail sale according to a morphological profile, independently of a unit of magnitude system (metric, inch, etc.) 6. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires aux fins d'application du procédé dans le commerce de détail traditionnel (off-line) 6. The method of claim 1, further including a system which implements the technical means necessary for application of the method in the traditional retail trade (off-line) 7. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires aux fins d'application du procédé dans le dans le commerce de détail en ligne (on-line via internet). 7. The method of claim 1, further including a system that implements the technical means necessary for the application of the method in the online retail business (on-line via the internet). 8. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires à appliquer le procédé dans les circuits de vente à distance par catalogue électronique ou catalogue papier. 8. The method of claim 1, further including a system that implements the technical means necessary to apply the method in the distance selling circuits by electronic catalog or paper catalog. 9. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires à appliquer la procédé dans les circuits de vente aux enchères électroniques ou non, entre particuliers ou non. 9. The method of claim 1, further including a system that implements the technical means necessary to apply the method in electronic or non-electronic auction circuits, between individuals or not. 10. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires à appliquer la procédé à chaque fois qu'une transaction commerciale a lieu entre un vendeur et un acheteur ou un concernant un produit ou service qui dépend des données morphologiques d'un individu. The method of claim 1, further including a system that implements the technical means necessary to apply the method each time a commercial transaction takes place between a seller and a buyer or a product or service that depends on the morphological data of an individual. 11. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires aux fins que l'utilisation du procédé peut être facilement incluse dans les processus de production de masse, les processus de production sur mesure, les processus de vente, pour les produits ou services tels que ceux décrits dans la revendication 6, 7, 8, 9 et 10. 12. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires aux fins de permettre la possibilité au consommateur de transmettre ses préférences tout à fait personnelles et très subjectives en utilisant les principes généraux et la modélisation de la logique floue. The method of claim 1, further including a system that employs the necessary technical means for the purposes that the use of the method can be easily included in the mass production processes, the custom production processes, the sales process, for products or services such as those described in claim 6, 7, 8, 9 and 10. 12. The method of claim 1, further including a system which implements the necessary technical means for the purposes to allow the possibility for the consumer to convey his very personal and very subjective preferences using the general principles and the modeling of the fuzzy logic. 13. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires aux fins de permettre des conversions multiples bi-directionnelles entre les différents systèmes d'unités de mesure, de telle sorte qu'une des parties concernées puisse introduire la mesure de données morphologiques ou les dimensions d'une pièce de vêtement ou d 'équipement dans le système d'unité de mesure de son choix, et que tout autre partie puisse comprendre ou interpréter ces mesures de données morphologiques ou de dimensions de vêtement ou d'équipement dans son propre système d'unité de mesures. The method of claim 1, further including a system that implements the necessary technical means to enable two-way multi-way conversions between the different units of measurement systems, such that one of the parts concerned may introduce the measurement of morphological data or the dimensions of a piece of clothing or equipment into the unit of measurement system of his choice, and that any other party may understand or interpret such measurements of morphological or dimensional data clothing or equipment in its own unit of measurement system. 14. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires aux fins de permettre de fournir par chacune des parties concernées (consommateur, vendeur, fabricant), la possibilité d'une mention de satisfaction sur la qualité des mesures d'une autre partie, de telle sorte que toute insatisfaction puisse être publiée à l'attention de toutes les parties. 14. The method of claim 1, further including a system that implements the technical means necessary to allow to provide by each of the parties concerned (consumer, seller, manufacturer), the possibility of a mention of satisfaction on the quality of the measures of another party, so that any dissatisfaction can be brought to the attention of all parties. 15. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires aux fins de permettre la prise en compte des variations des données morphologiques du consommateur au cours du temps, en ce compris la prise ou la perte de poids à tout moment, l'évolution morphologique au cours du développement morphologique depuis l'enfance jusqu'à l'âge adulte, ainsi que l'évolution des données morphologiques statistiques, et ce, quelle que soit la région du monde concernée. 15. The method of claim 1, further including a system that implements the technical means necessary to allow for taking into account the variations of the morphological data of the consumer over time, including the taking or the loss. weight at any time, the morphological evolution during morphological development from childhood to adulthood, as well as the evolution of statistical morphological data, whatever the region of the world concerned. 16. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires aux fins de permettre que le consommateur puisse disposer de son profil morphologique sur un médium de son choix : sur papier, sur CD-ROM, DVD, clef USB, par e-mail ou tout autre support magnétique, optique, présents ou à venir, dans un but de conservation ou dans un but de communication, de transfert, de transmission ou de copie vers un vendeur ou un fabricant. 16. The method of claim 1, further including a system that implements the necessary technical means to allow the consumer to have his morphological profile on a medium of his choice: on paper, CD-ROM, DVD, USB key, by e-mail or any other magnetic, optical medium, present or future, for the purpose of preservation or for the purpose of communication, transfer, transmission or copying to a seller or a manufacturer. 17. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires aux fins de permettre l'enregistrement permanent ou non, du profil morphologique partiel ou complet d'un consommateur. 17. The method of claim 1, further including a system that implements the technical means necessary to allow permanent registration or not, the partial or complete morphological profile of a consumer. -->8. Le procédé de la revendication 1 , incluant en plus un système qui met en oeuvre les moyens techniques nécessaires aux fins de permettre l'enregistrement permanent ou non, des dimensions partielles ou complètes d'une pièce de vêtement ou d'équipement. -> 8. The method of claim 1, further including a system which implements the technical means necessary for permitting permanent or non-permanent recording of the partial or complete dimensions of a piece of clothing or equipment.
BE2007/0067A 2007-02-15 2007-02-15 Industrial linear morphological adjustment method for e.g. t-shirt in textile industry, involves measuring morphological dimensions of consumer and dimensions of garment or given equipment using any unit of measurement BE1017468A3 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE2007/0067A BE1017468A3 (en) 2007-02-15 2007-02-15 Industrial linear morphological adjustment method for e.g. t-shirt in textile industry, involves measuring morphological dimensions of consumer and dimensions of garment or given equipment using any unit of measurement

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE2007/0067A BE1017468A3 (en) 2007-02-15 2007-02-15 Industrial linear morphological adjustment method for e.g. t-shirt in textile industry, involves measuring morphological dimensions of consumer and dimensions of garment or given equipment using any unit of measurement

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1017468A3 true BE1017468A3 (en) 2008-10-07

Family

ID=38370829

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE2007/0067A BE1017468A3 (en) 2007-02-15 2007-02-15 Industrial linear morphological adjustment method for e.g. t-shirt in textile industry, involves measuring morphological dimensions of consumer and dimensions of garment or given equipment using any unit of measurement

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE1017468A3 (en)

Citations (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP1229478A2 (en) * 2001-01-24 2002-08-07 Sony Computer Entertainment Inc. Electronic commerce system commodity fit judgement apparatus, and commodity fitness judgement method
WO2005114506A1 (en) * 2004-05-21 2005-12-01 Kenneth Kuk-Kei Wang Method for acquiring and managing morphological data of persons on a computer network and device for carrying out said method
FR2888373A1 (en) * 2005-07-07 2007-01-12 Benou Franck G Clothing article e.g. shirt, purchasing method for store, involves exporting article references and correspondences, between user measurements and brand name sizes, in database, and displaying brand name sizes corresponding to measurements

Patent Citations (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP1229478A2 (en) * 2001-01-24 2002-08-07 Sony Computer Entertainment Inc. Electronic commerce system commodity fit judgement apparatus, and commodity fitness judgement method
WO2005114506A1 (en) * 2004-05-21 2005-12-01 Kenneth Kuk-Kei Wang Method for acquiring and managing morphological data of persons on a computer network and device for carrying out said method
FR2888373A1 (en) * 2005-07-07 2007-01-12 Benou Franck G Clothing article e.g. shirt, purchasing method for store, involves exporting article references and correspondences, between user measurements and brand name sizes, in database, and displaying brand name sizes corresponding to measurements

Similar Documents

Publication Publication Date Title
Hornibrook et al. Sustainable development and the consumer: Exploring the role of carbon labelling in retail supply chains
Wilson et al. An empirical research of factors affecting customer satisfaction: A case of the Indonesian e-commerce industry
Norvadewi et al. The Impact Of Brand Image And Prıce Onlıne Product Purchase Decısıons At Shopee
US10032215B2 (en) Virtual showroom system and method
Falahat et al. Brand loyalty and determinates of perceived quality and willingness to order
Khan Contribution of brand awareness and brand characteristics towards customer loyalty (A study of Milk Industry of Peshawar Pakistan)
KR20180050224A (en) Method and server for matching size of product
Yaqub et al. Role of web design, E-payment and E-traceability with mediating role of consumer behavior to develop customer satisfaction for emerging bricks and clicks business model trends in south Punjab
Hermawan The importance of digital trust in e-commerce: Between brand image and customer loyalty
Abdullah The impact of promotional mix elements on consumers purchasing decisions
Saputri et al. The Effect of Product Quality, Brand Image, and Halal Labeling on Purchase Decisions with Purchase Intentions as Intervening Variables
BE1017468A3 (en) Industrial linear morphological adjustment method for e.g. t-shirt in textile industry, involves measuring morphological dimensions of consumer and dimensions of garment or given equipment using any unit of measurement
Ain et al. Online experience in last-mile delivery and future purchase intentions in Pakistan: The role of customer satisfaction
KR20150059203A (en) Method and system for real time providing goods information online
Mansouri et al. Investigation of the Effect of Brand Image and Service Quality on trust, commitment and Behavioral Intentions
Sagita et al. Purchase decisions from social media marketing, product innovation, and celebrity endorser
Kuhn et al. Customer satisfaction and relationship intention within the South African clothing retail industry
Pratama et al. Demographic Factors to Strengthen the Influence of Brand Image and Store Service Quality on Purchasing Decisions
US11790438B2 (en) System and method for identifying fit of apparel on a user
Jaya et al. Design and architecture of retailapp: an application to support conventional retailers
Lee et al. Roles of selection attributes of lunchboxes in convenience stores: Risk perception as a moderator
Shumba et al. Quality Expectation Factors Influencing E-customer Satisfaction: Evidence from Online Shopping in South Africa
Devaser et al. A Direct Approach To Sell Agricultural Products To Consumers Using Location Based Service
Kim et al. Fashion luxury products in social commerce-the effects of price discount on perceived benefit and purchase intention
Bug et al. Fashion business case study on the german click & collect situation

Legal Events

Date Code Title Description
MM Lapsed because of non-payment of the annual fee

Effective date: 20180228